Scenariusz zajęcia “Koń” 3,4-latki

konScenariusz zajęć

Autor: Dorota Krupa

Grupa: “Biedroneczki” 3,4 – latki

Temat kompleksowy: Co się dzieje na wiejskim podwórku?

Temat zajęć: Wesoły koń.

Cele ogólne:

– rozwijanie sprawności ruchowej, artykulacyjnej i manualnej
– rozwijanie poczucia rytmu
– zachęcanie do wypowiedzi, formułowania krótkich myśli

Cele operacyjne: Dziecko:

– rozpoznaje zwierzęta żyjące na wsi: konie;
– potrafi krótko wypowiedzieć się nt. obrazka
– ćwiczy wyobraźnię i pamięć
– umie ustawić się w kole i przemieszczać się po jego okręgu
– uczestniczy w zabawie ruchowej ze śpiewem
– potrafi cieszyć się ze wspólnej zabawy
– potrafi rozcierać plastelinę w konturze rysunku oraz rysować patyczkiem po plastelinie

Formy pracy: grupowa, indywidualna

Metody: zadania stawiane do wykonania, pokaz, objaśnienia, instrukcje

Środki dydaktyczne: obrazek z koniem, płyta CD z piosenką “Koniki”, rysunek konturowy konia, plastelina (brązowa i czarna), patyczki,

Podstawa programowa: 1.1; 1.2; 3.2; 3.3; 8.2; 12.1; 14.2; 14.3

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie “Jestem….”
  2. Rozmowa kierowana nt. obrazka “Koń”
  3. Czytanie opowiadania “Wesoły konik” Patrycji Siewiera-Kozłowskiej z zakresu profilaktyki logopedycznej
  4. Zabawa ruchowa “Koniki”
  5. Praca plastyczna “Koń”

Ewaluacja: Dzieci, którym zajęcie podobało się wkładają do koszyczka przy wizerunku konia siano (lub kostkę cukru).

Dodaj komentarz