zabawyruchoweSCENARIUSZ ZAJĘCIA HOSPITOWANEGO

Data: 17.06.2016

Prowadząca: Kamila Łękowska

Grupa: 2,5- 3 latki

Temat dnia: „Ruch to zdrowie”

Treści z podstawy programowej:

Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej

  • jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości (5.3)
  • uczestniczy w zajęciach ruchowych

 

Cele ogólne:

  • doskonalenie umiejętności słuchania poleceń
  • wdrażanie do uczestnictwa we wspólnych zabawach ruchowych
  • kształtowanie świadomości własnego ciała

 

Cele szczegółowe dziecko:

  • poznaje i próbuje prawidłowo wskazywać części ciała
  • uczy się współpracować w grupie
  • próbuje prawidłowo reagować ruchem na słyszany test
  • uczestniczy w zabawach ruchowych

 

Formy pracy: zbiorowa, w parach

Metody pracy: metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne, metoda M. Bogdanowicz

Środki dydaktyczne: koc

 

Przebieg zajęcia:

  1. „Powitanie paluszkami”- cała grupa siedzi w kole wita się rękoma i paluszkami u stóp
  2. „Moje- twoje”- wszyscy siedzą w parach naprzeciwko siebie i wykonują określone czynności związane ze wskazywaniem części ciała u siebie i u partnera.
  3. „Spychacz”- siad w rozkroku na podłodze, stykanie się plecami dzieci w parach, zadanie polega na przepychaniu dziecka do przodu po podłodze, odpychając się nogami i rękoma od podłoża. Potem następuje zmiana ról
  4. „Przeciąganie się- jak najwyżej”- w leżeniu na plecach w rozsypce na podłodze/dywanie, sięganie jak najwyżej nogami i rękoma wyciągniętymi w górę
  5. „Odklejanie”- dzieci leżą na plecach na podłodze, całym ciałem przyklejają się do podłoża. Nauczyciel próbuje podnieść/ odkleić od podłogi różne części ciała.
  6. „Bączek”- wszyscy siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
  7. „Turlanie”- wszyscy leżą na podłodze, swobodne turlanie się w kierunku wskazanym przez prowadzącego
  8. „Wycieczka”- podróże na kocu. Nauczyciel wraz z dziećmi przeciąga siedzące dzieci na kocu.
  9. „Tunel”- dwoje dorosłych stoi w rozkroku na krawędziach koca (przodem do siebie)- każdy z nich rękoma trzyma za dwa rogi koca i łączy je, tworząc z koca trójkątny „tunel”. Dzieci przechodzą przez niego.
  10. Ćwiczenia relaksacyjne Masażyk „List do babci” w parach jedno z dzieci siedzi plecami odwrócone do drugiego, masuje plecy według słów wierszyka. Po masażu następuje zamiana ról.

Gładzimy papier listowy- gładzenie poziome i pionowe